Учитель
весь навчальний матеріал викладає сам, учні пасивні.
Учитель
у готовому вигляді повідомляє факти, поспішно переходить від одного
запитання до іншого, не зважаючи на те, встигають за ним діти чи ні.
Пояснюючи
новий матеріал, учитель слухає тільки себе, розповідає монотонно, довгими
фразами, без потреби вживає незнайомі дітям слова.
Учитель
не зосереджує увагу учнів на головному, перевантажує їхню пам’ять другорядними деталями.
Учнів не
вчать спостерігати, міркувати, узагальнювати.
Учитель
пояснює урок, хоч учні займаються своїми справами.
Після
пояснення новий матеріал не закріплюється, учнів не ставлять у ситуації,
де б вони застосовували отримані знання.
Учні не
підготовленідо домашнього завдання
попередньою навчальною роботою.
Учитель
нераціонально розподіляє час уроку - довго вичитує учнів, які спізнилися,
готує наочність і необхідні записи на дошцібезпосередньо на уроці, «витягує» учня, який
явно не підготував урок.
Учитель
під дзвінок наспіх повідомляє домашнє завдання, обмежується повідомленням
вправи та сторінки.
Учитель
пропонує завдання, що не вимагають активності мислення, не сприяють
розумовому розвитку учнів.
Учитель
вимагає від учнів механічного заучування, пропонує учням тільки
відтворюючі запитання, не ставитьперед учнями проблемні запитання.
Учитель
часто перериває розповідь учнів, не дає зібратися з думками, квапить учня,
втручається в його відповідь, починає відповідати за учня, створює
обстановку нервозності, псує учням настрій.