Четвер, 2019-01-17, 15:24:09
Вітаю Вас Гість | RSS

Олександрійський районний методичний кабінет

Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках

     Світову літературу у загальноосвітніх школах району викладає 41 спеціаліст з відповідною освітою. Серед них: 1 вчитель-методист, 16 вчителів вищої кваліфікаційної категорії, 13 вчителів першої кваліфікаційної категорії, 5 вчителів мають звання «Відмінник освіти України», 6 вчителів мають звання «Старший вчитель». Учителі постійно працюють над підвищенням свого професійного рівня на курсах, через самоосвіту та активну участь у роботі творчої групи при  Новопразькому НВК, творчої лабораторії вчителя-методиста Жванка В.І., майстер-класу вчителя Цукрозаводського НВК  Бугарь Ю.М. та районного  методичного об’єднання  вчителів світової літератури.


     Вчителі Зіміна С. А., Шарівська ЗОШ І-ІІІ ст.;  Костиря С.Г., Червонокам’янська ЗОШ І-ІІІст.;  Перевізняк С.В., Куколівська ЗОШ І-ІІІ ст; Півняк І.Г., Новопразький НВК;  Сідельник О.М., Новопразька ЗОШ №2 І-ІІІ ст;  Сорока О.І., Користівська ЗОШ І-ІІІст.пройшли курс за програмою «Intel.Навчання для майбутнього». Вони одні з перших почали активно залучати на уроках світової  літератури та в позаурочну діяльність інформацію, розміщену на відповідних тематичних сайтах мережі Інтернет. Найбільше  використовують такі сайти, як

     Бібліотека світової літератури,

     Електронна бібліотека світової літератури,

     Літературна  Інтернет - бібліотека школяра,

     Національна бібліотека України для дітей з віртуальною бібліографічною довідкою та інші.

      На цих сайтах представлено всі чинні шкільні програми із світової  літератури.  У текстах цих програм активізовано назви літературних творів,що дає змогу швидко віднайти й роздрукувати будь-який матеріал по програмових творах.    Такий вид роботи сприяє формуванню стійкої мотивації вивчення літератури, розширенню культурно-пізнавальних інтересів школярів,активізує навчальну діяльність учнів на уроках літератури.

      Всі навчальні заклади  району забезпечені навчально-методичними додатками до кожного уроку світової літератури  в 5-8 класах. Робота з мультимедійними посібниками дає можливість урізноманітнити форми роботи на уроці за рахунок одночасного використання ілюстративного, статистичного, методичного, а також аудіо-та відеоматеріалу.

     Така робота здійснюється вчителями на різних етапах уроку:

як форма перевірки домашнього завдання;

як спосіб створення проблемної ситуації;

як спосіб пояснення нового матеріалу;

як форма закріплення вивченого;

як спосіб перевірки знань у процесі уроку.

     Такі додатки подані у вигляді    презентацій, web- сайтів,  word-документів. Вчителі їх використовують  на різних етапах уроку – під час подання нового матеріалу, його повторення, узагальнення та систематизації знань.

     Учні, працюючи з  додатками, виконують пошукову роботу, використовують такі засоби навчання, як таблиці, моделі, фрагменти навчальних  кінофільмів, відео  та фоно записи.

      У процесі вивчення  світової літератури, з метою визначення рівня знань школярів , учителі використовують тестові технології. На уроках тематичного оцінювання такі завдання застосовуються у вигляді  word - документу, а деякі вчителі  роздруковують їх кожному учню. Переважна більшість уроків тематичного оцінювання – це різнорівневі та комбіновані контрольні роботи.

     В більшості навчальних закладів учні, використовуючи знання, отримані на уроках інформатики, починають освоєння програм Microsoft Office. Це дозволяє й уроки світової літератури будувати на основі захисту проектних робіт  з використанням ІКТ.  Проект -  це робота, що самостійно планується і  реалізується учнями. Уроки з використанням комп'ютерної презентації - це також уроки пояснення нового матеріалу в діалоговому режимі, і урок-лекція, і урок-узагальнення, і урок-наукова конференція, і урок-захист проектів, і інтегрований урок, та урок-презентація.

     Працюючи над проектом, учні навчаються творчо мислити, планувати свої дії, естетично реалізовувати засвоєні засоби і способи роботи, вдосконалювати навички та культуру міжособистісного спілкування і співробітництва.

     За допомогою MS Word учні вчаться оформляти свої реферати та дослідження. В старших класах підсумкові уроки деякі вчителі  проводять у формі захисту проектної, дослідницької, творчої роботи з обов'язковим мультимедійним супроводом. Прикладом є групове створення міні-підручників учнями Новопразької ЗОШ №2, вчитель Сідельник О.М. Мета створення-зібрати всю інформацію по даній темі,узагальнити її в книжечку та мультимедійну презентацію.

    Не залишається поза  увагою і дослідницька технологія  вивчення літератури. Безперечно, така робота потребує серйозної підготовки з боку вчителя і учнів. Серед видів робіт дослідницької технології    особливо часто звертається увага на складання бібліографії до теми дослідження; збір матеріалу для дослідження та його обробка; складання плану дослідження, визначення його мети, завдань та гіпотези; реферати, доповіді та повідомлення проблемного і дискусійного характеру. Дані технології широко використовуються при проведенні позакласних заходів- літературних вечорів, колажів, КВК, конкурсів.

    Отже,використання ІКТ на уроках світової літератури та в позакласній роботі не тільки увиразнює читацьке сприймання творів мистецтва, а й збагачує школярів новими знаннями й емоціями, виступає засобом пошуку інформації й самостійних узагальнень.

Пошук
Календар
«  Січень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz